vs Rannebergen (B-lag) 3-5

Vi möter ett klart bättre motstånd än förra matchen mot Kållered. De rullade boll fint på mitten och vi fick mest jaga. Rannebergen tar ledningen men vi utjämnar nästan direkt efter ett fint långskott av Larsa. Första 20 har vi svårt att hitta rätt på dom på mittfältet. Dom spelade med tre man centralt och en väldigt offensiv vänsterback som slickade linjen. Så vi kastade om lite och gick över till tre centrala mittfältare och högerbacken Jåck tog ytan utanför, vilket funkade klart bättre och vi började få tag på dom.

Från början hade vi en avbytare men när Lars åkte på en sträckning i slutet av första halvlek så var vi bara elva man. Jag minns inte i vilken ordning deras mål kom men de gjorde både 2 och 3-1 innan Pappas reducerade med en fin vänsterträff. Vid ett av deras mål står målskytten två meter offside och domaren sätter pipan i munnen varpå alla stannar upp. Men av någon anledning blåser han inte utan de kan göra mål, men deras lagkapten sade till mig ute på plan att vi skiter i att räkna det målet. Vårt tredje mål gör Ralph men jag minns inte exakt hur det gick till. Jag åkte på en tackling mot vänster sida av bröstkorgen, precis där min fraktur sitter, så jag klev av med 20 kvar och då blev vi en man kort. Trots det var Bengtsson nära att forcera in vårt fjärde mål efter en snygg soloräd. Rannebergen gjorde även ett straffmål.

/John

* Min kommentar: Jag tycker John summerar det hela bra. Rannebergen var flera snäpp bättre än oss och de vinner rättvist. Faktum var att de rullade runt bollen bättre än något lag jag mött i 6A eller reservserien i år. Väldigt imponerande! Man kunde tro att de hade flera A-lagskillar med, men så verkade inte vara fallet. Siffrorna blev jämnare än vad de kanske borde då Ranne-gubbarna hade X-antal lägen som de oseriöst lekte bort.

* Dagens spelare: Svårt att säga i en sån här match med tanke på att vi enbart ägnade oss åt att jaga boll. Men om man skall nämna någon så skulle det väl vara nyförvärvet(?) Ralph som, kanske något omatchvan, ändå visar att han har förmågan och viljan att rulla boll. Han visade dessutom fin löpvilja, det gillar vi! Höljer ska även ha en eloge då han är mycket stabil i målet. (Nu blir du väl glad att du får lite creds Harry Potter :P). PS. Glömde nästan bort vår egna lilla blondie, Larsa. Han spelade kreativt och stabilt den halvlek han var med.

* Min insats: Jag hade för avsikt att spara mig till onsdagsmatchen mot Croatia, det blev inte mycket av det. Fick springa en hel del och jaga motståndarnas löpvilliga anfallare. Jag hängde väl med hyffsat. Efter match gick jag i alla fall raka vägen till kiosken och köpte mig en 2l cola bara för att jag kan, man är ju inte fotbollsproffs!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0