vs Götaholm BK 0-5


My scythe. I like to keep it next to where my heart used to be.

Den här matchen upplevs bäst med en spegel. Vad...FAN...hände? Det enda jag kan komma på är TOTAL kollaps... Jag tänker fatta mig kort i den här summeringen då jag verkligen inte har energi eller lust att gå på djupet med vad som inträffade idag. Jag rekommenderar alla att besöka Götaholmarens blogg för mer information.

Vid matchstart är det Götaholm som är snäppet hungrigare och börjar med att trycka på lite. Men detta är något vi är väldigt vana vid och vi jobbar oss sakta in i matchen. En bit in i första halvlek tycker jag att det är vi som har övertaget och vi har både en, två och tre chanser att sätta ledningsmålet - utan att lyckas. Istället blir det Götaholm som får göra det efter att bollen kommer från ett inlägg som tar på handen på en av deras killar som står i vårt straffområde. Domarn friar och bollar flipprar på några fötter och stöts sedan in i mål. T u n g t!

Vi lyckas inte sätta de lägen vi har och vi lyckas inte stå emot deras något slumpartade/spektakulära mål. Hela laget kollapsar på ett sätt jag inte sett förut och Götaholm gör precis som de vill. Jag kommer tyvärr inte ihåg alla mål specifikt, men det rann bara på och det verkar som att alla i kroken stundtals var helt handlingsförlamade.  

Hur bra var Götaholm? Man skulle kunna tänka sig att de var ruggigt bra, men utan att ta ifrån dem något, tycker jag faktiskt inte de var bättre än något lag vi mött i någon match i år. Däremot gör dem en fantastisk kämparinsats i laget och de lyckades verkligen göra helt otroliga mål på de chanser dem fick. De gjorde precis det dem behövde göra idag. Creds även till deras otroligt snabba kantlöpare som lyckas springa ifrån mig vid ett måltillfälle (från min högerbacks position), det är det inte så många som gör faktiskt.

Summa summarum: Vi gör en riktig lam match och Götaholm är alldeles för taggat för att inte straffa oss, hårt!

* Dagens spelare: Ingen som glänste direkt, hehe

* Min insats: Gjorde så gott jag kunde, men det räckte helt enkelt inte idag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0