vs Gårda 4-2

Igår kväll drabbades två lokalkonkurrenter samman i jakten på de viktiga slutpoängen. Gårda stod för motståndet och det skulle bli en hyffsat målrik tillställning. Innan avspark gick jag runt och varnade killarna för att inte underskatta Gårda då jag fått intrycket (rent resultatsbaserat) att de spelat mycket bra på sistone. En viss Jens "junior" Qvarfordt skulle här hävda att jag alltid gör detta, men faktum är att jag kände på mig att de faktiskt spelar bra och förtjänar en högre placering i serien.

Hur som helst stämde detta ganska bra när matchen rullade igång för det var Gårda som fick hålla längst i bollen och de var ständigt farliga på sin högerkant. Trevligt nog lyckades vi vända på den steken väldigt snabbt och kunde genom en djupledsboll som Söder skarvade fram till Thorsson göra 1-0 efter bara någon minut. Riktigt snyggt! Själv stod jag på sidan av och tittade på eftersom jag åkt på någon maghistoria sedan min vistelse i Turkiet. Jag fällde nästan en tår där vid långsidan när jag fick se något så ovanligt som ett tidigt mål för kroken. Tyvärr blev inte den lyckan långvarig då en människa av mitt eget kött och blod, nämligen min bror, fällde en snyggt ramlande gubbe i eget straffområde som resulterade i 1-1.

Det är alltid ruskigt tungt att åka på "onödiga" straffar, och kanske just därför kändes det otroligt skönt när Gårda kort därefter åkte på samma medicin när de drog ner Söder i straffområdet på en frisparkssituation. Innan halvleken var slut ville motståndarna gärna dribbla in en kvittering vilket de fick och ställningen skrevs till 2-2 i halvlek.

I andra halvlek deklarerar jag mitt spelsug och fick komma in och trilla runt de sista 40 minutrarna. Tyvärr hade jag inte ätit något sedan frukost (för att inte skita ner mig, mer eller mindre) vilket resulterade att jag höll på att kollapsa av brist på energi. I vilket fall som helst så lyckas vi i andra peta in två väldigt lustiga mål som förmodligen får tillskrivas som målvaktstavlor. Slutet på andra halvlek domineras av Gårda som går upp med hela laget och febrilt jagar ett kvitteringsmål. Lyckligtvis för oss har vi marginalerna på vår sida i denna match och det slutar med en 4-2 seger. Otroligt sköna 3 poäng!

* Dagens spelare: Enligt mig är det Jens "junior" Qvarfordt som sticker ut mest i denna match med sitt övertygande och bollvinnande spel på innermitten som ligger bakom otroligt mycket. Han är tätt följd av Thorsson som spelade mycket stabilt i anfallet. Han får även med sig två mål i protokollet vilket han verkade mycket glad för då han lämnade omklädesrummet sjungandes. Söder och Linne kommer strax därefter med som vanligt stabila instatser.

* Min instats: Inte mycket att prata om känner jag. Jag gjorde bara en halvlek och det med spökande mage. Tyvärr för självförtroendet lyckades jag även fippla bort bollen samtliga gånger jag hade chans på. Efter jag kom hem från matchen spydde jag några gånger och då kändes det som att insatsen var OK efter omständigheterna.

Over and out!

Kommentarer
Postat av: David

Skit-bra jobbat på högerbacken Staffan!

2010-09-02 @ 17:28:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0