Träning 28/9

Gårdagens lugna träning hölls på Valhallas konstgräs. Det var första gången på länge jag befann mig där men det var i sanning en angenäm upplevelse! Stora goa strålkastare som enligt John gjorde att det "kändes som att spela i dagsljus". Så sant så. Vad som kanske var ännu trevligare var att planen innan vår träning gästades av någon form av damlag som vi kunde vila ögonen på och skämta lite om, hehe. Tyvärr är min syn klart begränsad så jag fick nöja mig med att skoja om deras instatser.

Hur som helst var vi, enligt Engan 13 pers som hittade dit och vi började med den sedvanliga övningen i alldeles för små kvadrater. Sedermera övergick träningen i tvåmålsspel där jag, Ludde, Karlsson, Thorsson, Hansson och David var i ett lag. Sedan jag fick reda på att jag har benhinneinflammation i benen har jag haft för vana att ställa mig i målet de dagar jag har ont, så även denna gång. I motståndarlaget spelade Engan, John, pappas, tong, reza, Jens och Niklas. Utan att ha kontrollräknat saken bör motståndarlaget ha varit en svenne mer, men ändå var det vårt lag som höll i taktpinnen.

Eftersom träningstiden denna dag bara bestod av sextio stycken små minutrar fick vi pga tidsbrist kröna det ledande laget, det svarta (mitt lag), till vinnare av varsin träningskrok när klockan slog 22. Grattis till dem! En liten fågel viskade i mitt öra att det i fågelvärden gick ett rykte om att det i Olskroken fanns en spelare som på träningen spelade i det röda laget, som hette Jens. Vidare viskade fågeln att denna Jens var väldigt frustrerad efter träningen för att det inte gick så bra för honom, vilket både fågeln och jag tyckte var väldigt roligt. Även Ludde tyckte det var ganska kul och skrattade gott, men kanske var det mest för att han till skillnad från Jens hade gjort en snygg skarvfint på Engan.

/pip pip


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0