Träning 22/9

Jajamensan hela 20 gubbar hittade till Överås för dagens träning. En del nya ansikten också vilket alltid är roligt att se. Jag tror att det var någon från Sotenäs och någon annan var kompis till Höljer. Som vanligt inledde vi  uppvärmningen med kvadraten (det är överskattat att springa). Jag vet inte hur det såg ut i de andra kvadraterna men i min var det fullt fokus på att tunnla och mindre på att jaga :D.

Efter detta övergick vi till att köra 3-lag där två försöker hålla bollen inom laget, och det sista får jaga. En rolig övning som vi dessutom kan bli lite bättre på. I övrigt inget fantastiskt roligt som inträffade under det här momentet. Slutligen belönade Höljer oss med att få spela på två mål och tre lag, på en mindre yta. Då jag har haft riktigt ont i benen den senaste tiden tog jag återigen rollen som burväktare.. kanske med mindre framgång..? jag har kommit fram till att det är lite sköj att stå i mål i och med att man har en mer utsatt/betydelsefull roll. Kanske man skulle växa till sig lite i nästa liv och skola om sig! (för i det här är det KÖRT).

Tre lag; svart, grönt och rött. Vilka var bäst? Vilka var sämst? Vilka hade mest otur? Vilka hade mest flyt?

De lag som drabbades av mina impulsiva beslut hade i allafall mest otur, den saken är säker. Mest flyt hade ju helt klart Jens och de gröna laget som inte verkade ha ett skott utanför! Det är dock svårt att avgöra vilka som var minst motiverade i denna "the battle of the titans", men kanske hade röda laget lite tunnt med anfallare? Slutligen var det gröna laget som stod som ohotade vinnare, jag kommer dock inte ihåg alla som var med i grönt men jag vet att Jens, Ludde, Hansson och David var med. Grattis till träningskrokarna och för utskåpningen!

Staffan, signing out.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0