vs Wobbler 0-2

Ikväll spelade vi en sista träningsmatch innan seriespelet börjar på onsdag. För motståndet stod välkända Wobbler som spelade i samma serie som oss (både bolltrollarna och olskroken) förra året. Min uppfattning är att liksom alla division 7-lag så är Wobbler ojämna, men när de rullar boll så gör dem det riktigt bra. Det visade de även idag vill jag lova. Wobblarna ägde bollen större delen av matchen och rullade fint runt bollen i laget innan det matades djupledsbollar (som jag som mittback fick springa rumpen av mig för att försöka hinna ikapp).

Jag kan dock inte påstå att vi gjorde det så svårt för dem heller.. kanske var det för att många kommer från ett träningsläger i helgen, eller kanske pga uppehållet. Hur som helst så tycker jag, även om det bara var en simpel träningsmatch, att vi knappt nådde upp till 50% av vad vi brukar. Det positiva var att vi fick ett litet "wake up call" inför onsdag, samt att vi  faktiskt fick springa igång oss lite. Det var i vilket fall som helst väldigt kul att spela igen och jag skulle gärna spela mer mot just Wobbler då de har kapacitet att spela riktigt fin fotboll.

* Dagens spelare i Olskroken får bli Linné som räddar oss kvar i matchen ett flertal gånger. Det var kul att se Jens spela sin första match på många många år och göra det såpass bra.

* Att tänka på till nästa gång: Försöka hålla nere bollen på marken och ta det lite lugnt, man har mer tid på sig än man tror.

Over & out! 

Kommentarer
Postat av: David

Grym blogg Staffan! Idag är det bara att glömma försluten mot Wobbler och tagga järnet till kvällens Fadinimatch!

2010-08-11 @ 13:18:17
Postat av: Dajja

Härligt att läsa allt från din sida!



Jag tror med facit i hand att det handlade om inställning, en träningsmatch är allltid en träningsmatch. Sedan var Fadini faktiskt ett sämre lag än Wobbler.



Keep it up!

2010-08-12 @ 09:01:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0