vs FK Kozara (B-lag) 3-5

En B-lagsmatch som spelades medan jag befann mig i Turkiet. Dock spred sig rykten om denna drabbning hela vägen ner till medelhavet. Målskyttar för kroken var Ludvig, Elf och Lars. Även två assist från förstnämnda. Det är ungefär vad jag vet om det fotbollsmässiga från denna match. Tyvärr kom fokus att ligga på helt andra saker. Kozara lär ha spelat den fulaste fotbollen i mannaminne, med höga armbågar och ideliga slag och tjuvnyp.

Det största offret blev rimligtvis Jens som åkte på inte mindre än två nävar i magen, en armbåge som spräckte överläppen ordentligt och en knoge i tinningen som resulterade i en lätt hjärnskakning. Domaren skall tydligen ha förbisett allt. Slutligen skall han även ha lämnat planen utan en underskrift vilket rimligtvis skulle ogiltligförklara hela matchen.

Jag kan bara konstatera att det var tur att jag befann mig några hundratals mil därifrån och slapp eländet. Förhoppningsvis anmäls i alla fall domaren, för så här ska det inte gå till.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0