vs Fadini 4-2

Ikväll samlades vi för att möta Fadini på blöta Lemmingvallen. Som många av er kanske vet är det en naturgräsplan och den var väl i hyffsat skick, även om den helt klart hade sina gropar och ojämnheter. När matchen väl dratt igång rullar vi på helt OK och skapar tidigt en del chanser. Söder bestämmer sig för att pröva lyckan från halva plan när deras målvakt var ute och vimsa i straffområdet.. vilket resulterar i 1-0 till kroken. Faktum var att denna Söder lyckas göra hela tre mål, en ribba och en stolpe i denna matchen.. inte dåligt. Thorsson fick peta in ett mål också efter ett snyggt väggspel mellan Jens och Söder.

Vad kan man säga om Fadini idag? Jag tycker att de hade ett farligt anfallsspel men deras försvar lämnade en hel del att önska. Något som vi naturligtvis tackade för. De hade bland annat 2-3 riktiga fyrtorn som de flyttade upp på fasta situationer och det var också så deras två mål kom till. 

* Dagens spelare: Helt klart Söder och Jens, med betoning på den förstnämnda. Söder springer inte allt för mycket, men står rättplacerad och missar sällan en målchans. Idag missade han en del målchanser, men vad gör det när man sätter tre? Jens dominerade i sin tur på sitt sätt, springades och bollvinnandes på innermitten. Otroligt viktiga instatser från dessa båda herrar idag. Jag skall även nämna David som gör en gedigen insats som mittback idag, riktigt stabil!

* Min insats: Om Elf är blek på Olskrokens nya lagfoto så är det ingenting mot vad jag kände mig idag. Inget gick min väg... säkerligen för att jag tog ut mig helt och hållet i matchen mot Wobbler. Det viktiga är i mellertid att segern är ett faktum och tre nya poäng insamlats. Om vi ska ha en chans att stanna i toppen måste vi vinna mot lagen i botten, så enkelt är det - easy as Dell! (det finns även andra bra datorer på marknaden).

 

Kommentarer
Postat av: David

Tycker du är lite väl blygsam Staffan. Du fick ändå två krokar i betyg och om det var en dålig match i ditt tycke så ser jag fram emot de bra :-)

2010-08-12 @ 23:45:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0